Tuesday, November 21, 2006


Cinta : Sebuah kisah tentang kasih
Cinta tidak mengenali usia, Cikgu Elyas (Dato' Rahim Razali), seorang duda yang baik hati sering ke kedai Rubiah (Fatimah Abu Bakar) seorang janda yang mengasihaninya. Adakah Elyas dapat mengenali cinta sedangkan ingatannya kelam. Adakah cinte perlu berakhir apabila usia meningkat?
Cinta kadangkala datang apabila tidak dijangka. Pertemuan yang tidak diduga telah mencetus cinta yang mendalam di hati Azlan (Eizlan Yusuf), seorang hartawan yang mengetuai empayar media percetakan, terhadap Azura (Fasha Sandha), seorang pembantu kedai buku.
Dyan (Nanu Baharudin) ialah seorang arkitek, yang sentiasa terperangkap dalam cinta tiga segi. Kasih Dyan sebenar hanya terhadap adiknya Dhani (que Haidar) yang malangnya enggan mengikut cara hidupnya. Sejauh manakah pengorbanan kasih sayang kakak kepada adiknya?
Haris (Rashidi Ishak) seorang arkitek, memiliki segalanya - Airin, isteri jelita (Rita Rudaini), anak tersayang dan kehidupan yang selesa. Tanpa disangka, dia menyedari kehidupannya hanya sebuah ilusi. Adakah Haris mampu untuk menyelamatkan cintanya atau mungkinkah erti cinta sebenar adalah melepaskan orang yang tersayang pergi untuk selamanya...
Arianna (Sharifah Amani) ialah seorang gadis yang datang ke kota untuk mencari kekasih yang telah hilang tanpa berita. Dalam mencari cinta, beliau telah dibantu oleh Taufiq (Pierre Andre), seorang wartawan budiman yang tidak dikenali olehnya. Adakah Arianna dapat menjumpai apa yang dicari atau mampu melihat cinta tulus sebenar?

No comments: